Κάθε προπονητής που ασχολείται με παιδιά, πρέπει να είναι ενήμερος όχι μόνο για τις τεχνικοτακτικές έννοιες, αλλά επίσης για τα φυσικά και έμφυτα χαρακτηριστικά των παιδιών κατά την διάρκεια των διάφορων περιόδων ανάπτυξης τους.
Η βασική απαίτηση της προπόνησης των νέων πρέπει να προσαρμόζει τις μεθόδους προπόνησης, στις ανάγκες της διαμόρφωσης και ανάπτυξης των παιδιών.
Η μέθοδος προπόνησης θα είναι πιο αποτελεσματική λοιπόν, αν ο προπονητής μελετήσει με ακρίβεια και μπορέσει να εφαρμόσει αυτό τον τρόπο προπόνησης, λαμβάνοντας υπόψιν ότι τα παιδιά δεν είναι '' μικροί άντρες''.
Πρέπει επομένως, όλοι όσοι δουλεύουμε με παιδιά, να λάβουμε υπόψιν πολύ σοβαρά την παραπάνω φράση, και να δημιουργούμε ένα πλάνο ασκήσεων για παιδιά, με διαφορετική δομή και χαρακτηριστικά από αυτά των μεγάλων ηλικιακά ποδοσφαιριστών.
Τα χαρακτηριστικά και οι ικανότητες των παιδιών από 5 μέχρι 8 ετών, τα οποία κάθε προπονητής πρέπει να γνωρίζει...
1) Έχουν μικρή διάρκεια προσοχής και δεν μπορούν να ακούσουν μεγάλες και περίπλοκες επεξηγήσεις.
3) Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έχουν μια προσωπό-εγωκεντρική αντίληψη των πραγμάτων και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις απόψεις των άλλων.
4) Τα παιδιά σκέφτονται από την δική τους θέση μόνο, και πιστεύουν πως είτε όλοι σκεφτόμαστε όπως αυτά, είτε ότι όλοι έχουμε τις ίδιες σκέψεις
5) Έχουν νοητικά απόλυτη επίγνωση τους σώματος τους. Έχουν περιέργεια για τις κινήσεις που μπορεί να κάνει το σώμα και τις οποίες μπορούν να ελέγξουν και να εκτελέσουν. Όταν φωτογραφίζουν μια εικόνα στο μυαλό τους, οι κινήσεις τους γίνονται πιο λεπτές και συντονισμένες.
6) Είναι ακόμα εξαρτημένα από τους ενήλικες, επομένως η κεντρική φιγούρα στις προπονήσεις είναι οι προπονητές.
7) Από σωματικής άποψης είναι ακόμα ευπαθή και με λίγη μυική ανάπτυξη, ωστόσο έχουν πολύ μεγάλη εσωτερική παρακίνηση και είναι πολύ δραστήρια.
8) Δεν έχουν μεγάλο και ολοκληρωμένο έλεγχο των κινήσεων τους. Τα παιδιά έχουν καλή κινητικότητα, αλλά το καρδιαγγειακό, κυκλοφορικό και αναπνευστικό τους σύστημα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.
9) Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τα σωματικά και φυσιολογικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης των παιδιών, τα οποία επιτρέπουν στον προπονητή να σχεδιάζει και να οργανώνει την προπόνηση, δίνοντας έμφαση στην διασκέδαση και στα συναγωνιστικά παιχνίδια.
Νίκος Βράντσης,
Προπονητής ποδοσφαίρου uefa B
Νίκος Βράντσης,
Προπονητής ποδοσφαίρου uefa B
0 Σχόλια