Ad Code

Γιατί οι χορηγοί πληρώνουν εκατομμύρια σε αθλητές;

 


Ο Roger Federer είναι η τρίτη διασημότητα με τα περισσότερα έσοδα από χορηγούς για το 2020 και η πρώτη μεταξύ των αθλητών στη λίστα. Η υπόθεσή του είναι σημαντική, καθώς από τα 106,3 εκατομμύρια δολάρια που κέρδισε πέρυσι, μόνο 6,3 εκατομμύρια σχετίζονται με τουρνουά τένις. Κέρδισε τα υπόλοιπα μέσω των συμβολαίων από τους χορηγούς του. Ο Federer έχει συμφωνίες με έναν όμιλο δεκατριών εμπορικών σημάτων από διάφορους τομείς, όπως τραπεζικά, οικιακές συσκευές, αυτοκίνητα, ρολόγια, σαμπάνιες, τρόφιμα, ιδιωτικές αεροπορικές μεταφορές, τηλεπικοινωνίες και ταξιδιωτικά είδη.

Οι επιχειρήσεις τον επέλεξαν για δύο λόγους: τα αθλητικά του επιτεύγματα και το brand name του. Ο Federer ξεχωρίζει και στα δύο. Αλλά είναι το brand name του, ο λόγος για τον οποίο το εισόδημά του είναι τόσο υψηλό. Έχει χάρισμα, μεγάλη ικανότητα επικοινωνίας σε δημόσιες εμφανίσεις, μεγάλη ικανότητα συναισθηματικής σύνδεσης με το κοινό, συμμετοχή σε κοινωνικά θέματα και ζωή χωρίς ηθικά ή οικονομικά σκάνδαλα. Όταν μια επωνυμία σχετίζεται με ένα άτομο με αυτό το προφίλ, θεωρείται ότι έχει τις ίδιες θετικές αξίες και, ως εκ τούτου, οι πωλήσεις της αυξάνονται. Σε όρους μάρκετινγκ, όλα τα υφάσματα και η ποιότητα της φανέλας μπορεί να είναι ίδια, αλλά μόνο αυτές οι μάρκες που φορούν ορισμένοι αθλητές διακρίνονται από τις υπόλοιπες ως οι καλύτερες. Δεν έχει σημασία ποιο είναι το προϊόν.

Ένα άλλος σπουδαίος αθλητικός αστέρας που κερδίζει περισσότερα χρήματα από τις χορηγίες είναι ο Lebron James. Η υπόθεσή του είναι πολύ σημαντική λόγω του συμβολαίου του με τη Nike: όταν γίνει 64 ετών, η συνεργασία τους θα τερματιστεί και η εταιρεία θα τον αποζημιώσει με 1.000 εκατομμύρια δολάρια. Ο λόγος είναι η ικανότητά του να παραμείνει πρωταθλητής στο NBA για μεγάλο χρονικό διάστημα και το δημόσιο προφίλ του ως επιχειρηματίας, επενδυτής, σύζυγος και πατέρας μοντέλο. Σε αντίθεση με άλλους παίκτες στο πρωτάθλημα, δεν υπάρχουν σκάνδαλα για αυτόν.

Φυσικά, υπάρχουν πολλοί σταρ με ζουμερά συμβόλαια των οποίων η προσωπική ζωή χαρακτηρίζεται από δημόσια σκάνδαλα, χωρίς να επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις των εμπορικών σημάτων που υποστηρίζουν. Αυτό συμβαίνει, καθώς τα λάθη τους συγχωρούνται, ειδικά από τους οπαδούς, και οι επιτυχίες τους στο γήπεδο ξεπερνούν άλλες σκέψεις. Το μόνο πράγμα που μπορεί να τερματίσει αμέσως μια συμφωνία χορηγίας είναι το ντόπινγκ, το οποίο μπορεί επίσης να σημαίνει το τέλος της επαγγελματικής καριέρας του αθλητή. Πέρα από αυτήν την εξαίρεση, μπορούμε να δηλώσουμε ότι όλες οι εταιρείες έχουν θετική απόδοση επένδυσης με χορηγία υπό μορφή φήμης και καλής φήμης. Πολλοί μπορεί να κάνουν την ίδια ερώτηση: Οι εταιρίες κερδίζουν περισσότερα από τα ποσά που επενδύουν; 

Ο λόγος πίσω από αυτές τις συμβάσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων δεν είναι μόνο η πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Ένας επιτυχημένος αθλητής μπορεί να δει και να ενσωματώσει μια διαφημιστική καμπάνια, και κάθε φορά που εμφανίζεται σε ένα τουρνουά και μέσα ενημέρωσης, οι μάρκες που φέρει στα ρούχα του, αυξάνουν τις πωλήσεις τους. Το πιο προφανές παράδειγμα είναι η περίπτωση της αθλητικής ενδυμασίας, η οποία έχει κορυφές στη ζήτηση όταν υπάρχει ένας σημαντικός αγώνας ή όταν κάποια ομάδα κερδίζει έναν τελικό. Ειδικά οι φανέλες των μεγαλύτερων αθλητικών αστέρων. Στην περίπτωση προϊόντων ή υπηρεσιών με περισσότερες πωλήσεις καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, όπως οικιακές συσκευές, υπάρχει πάντα μια αύξηση που συνδέεται με τη χορηγία σε καμπάνιες όπως τα Χριστούγεννα. Κατά την αγορά αυτών των συσκευών για τα Χριστούγεννα, επιλέγονται αυτές που σχετίζονται με έναν αθλητή. Συναισθηματικά, ο θαυμαστής αντιλαμβάνεται ότι το δώρο τους είναι πιο πολύτιμο, επειδή είναι μέρος του κόσμου του αγαπημένου τους αθλητή και της αύρας του. Αν και κόστος του δεν αλλάζει!

Αναμφίβολα, αυτό που παρακινεί μια αθλητική χορηγία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων είναι η απόδοση της επένδυσής της: η τιμή του χρηματιστηρίου. Οι επτά πολυεθνικές εταιρείες με υψηλότερη βαθμολογία στους χρηματοοικονομικούς δείκτες είναι επίσης αυτές που επενδύουν περισσότερο σε αθλητικές χορηγίες και πολιτιστικές δραστηριότητες. Οι χρηματοοικονομικοί αναλυτές συμφωνούν ότι η αξία της επωνυμίας, που σημαίνει το καθαρό οικονομικό όφελος που θα είχε η ιδιοκτήτρια εταιρεία από την αδειοδότησή της στην αγορά, επηρεάζει σημαντικά την αξία των μετοχών της. Όσο υψηλότερη είναι η φήμη των χορηγούμενων αθλητών, τόσο μεγαλύτερη αξία έχει η εταιρεία. Και αυτό αυξάνει την τιμή στην οποία διαπραγματεύονται τις μετοχές τους στο χρηματιστήριο, μαζί με όλους τους άλλους παράγοντες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τόσες πολλές συμβάσεις συνάπτονται μακροπρόθεσμα. Όσο μεγαλώνει η φήμη του αθλητή με την πάροδο του χρόνου, τόσο πιο κερδοφόρα γίνεται η δαπάνη. Και η εταιρεία αξίζει όλο και περισσότερο καθώς οι μετοχές της αυξάνονται κατά τη διάρκεια των δεκαετιών.

Η ανωμαλία που έφερε η πανδημία στον αθλητισμό, υπογράμμισε περαιτέρω αυτήν τη σχέση μεταξύ της επένδυσης χορηγιών και της αξίας της επωνυμίας. Οι περισσότερες μάρκες λιανικής και αξεσουάρ έχασαν έως και το 20% της αξίας τους το 2020, η οποία θεωρείται ότι οφείλεται στον κορονοϊό. Παρόλο που η Nike και η Rolex υπέστησαν επίσης απώλειες, ήταν ηγέτες στον τομέα τους, καθώς είχαν λιγότερες ζημιές στον ανταγωνισμό χάρη στις αθλητικές χορηγίες τους. Αν κοιτάξουμε τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας (ένας άλλος τομέας που επηρεάζεται από την πανδημία), η Toyota και η Mercedes-Benz έχουν επίσης χάσει λιγότερη αξία από τον ανταγωνισμό χάρη στις χορηγίες τους μεταξύ άλλων παραγόντων.

Επομένως, οι εταιρείες συνεχίζουν να λαμβάνουν οφέλη εκατομμυρίων δολαρίων από αθλητικές χορηγίες, γι 'αυτό συνεχίζουν να πληρώνουν τεράστια ποσά. Αυτό απαιτεί από τον σύγχρονο αθλητή να καταλάβει ότι πρέπει να επενδύσουν χρόνο και προσπάθεια στην οικοδόμηση της προσωπικής τους μάρκας. Η φήμη σήμερα είναι τόσο υψηλή όσο και η αθλητική επιτυχία, και μερικές φορές ακόμη περισσότερο. 


Νίκος Βράντσης,  

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια